12 comments:

Wout said...

Een knappe reeks, beetje Fashion. Dus tegenovergesteld van wat we van je gewend zijn, maar eveneens goed gemaakt.
Groet vanaf een regenachtige Costa, Wout

Nadja said...

Fashion, dat zei iemand op Picasa ook al.
Voor mij hebben ze wat van 50's foto's.
Maar dat zal ook wel aan de kleding liggen.
Zoals die persoon ook zei: Stray Cats, Rock and Roll. :-))
Zo loop ik er dus altijd bij.
En de poses en het harde flitslicht, denk ik.
Het witte gezicht vast ook.
Hartelijk dank Wout!
Regenachtige Costa...
Waarschijnlijk net op tijd eer je helemaal vergat wat regen eigenlijk ook weer was...
:-)))
Dikke warme XXX!

Janny said...

Dag Nadja
Ik vind deze 6 foto's geweldig die horen thuis in in een prachtig Zwart Wit foto magazine of als poster in een mooie zaak
complimenten
ik wens je een heel fijn weekend toe
en bedankt voor je reactie bij Marken
lieve groetjes Janny
xxx

Nadja said...

:-))
Hartelijk dank, Janny!
Het blijft me verbazen hoe verschillend een mens er uit kan zien op een foto.
Ik hou ook wel van deze reeks.
Al zijn er wel een paar details die beter konden.
Maar ja, zelfportretten is wel wat lastiger natuurlijk.
Denk dat ik er toch veel van leer voor andere portretten ook.
Ik ga morgen beginnen aan mijn eindwerk foto's.
Heb al enkele kandidaten. ...
Ik heb nu al stress. :-))
XXX

Karina said...

Hoi Nadja,

Weet je ik zat net nog eens naar al je werk te kijken.
En toen schoot het door me heen dat jij net een trein bent.
Sterk en stoer, goed gestroomlijnd en elegant, je gaat altijd door, heel even stop je bij een station om inspiratie te tanken en vervolgens dender je weer verder.
Geweldige beelden achterlatend.

Ben heel benieuwd naar je eindwerk foto's en ben er van overtuigd dat ze super mooi gaan worden.

Wens je een fijn weekend en een dikke XXX

Nadja said...

:-))
Ja, ik ben net een sneltrein.
Een iets verouderd model wel...
Ik raas gewoon door om al de kleine verdwijnende dorpjes niet te zien.
Maar vermits ik een verouderd model ben moet ik soms wel eens een paar dagen in het rangeer- station doorbrengen voor herstellingen. ...
Grappig, ik wil volgende week met een vriendin op een trein- kerkhof foto's gaan maken.
:-))

Ja, vanavond de eerste testen met een ander model dan mezelf.
Het is Linda, die dus ook fotografe is. Hopelijk komen de eventuele problemen met mijn 'opstelling' nu aan het licht.
Klooien onder Linda's ogen kan ik nog net aan, ze kent me al. ...
En hopelijk kan ik dan met de modellen die ik minder goed ken er tegenaan als een echt pro. ...
Ai Ai Ai... :-))
Hartelijk dank, Karina!
XXX

Janny said...

Heel veel succes Nadja je kan het
Groetjes Janny xxx

Nadja said...

Dank U wel, Janny!
Ja, het moet gewoon goed komen.
Mijn reputatie van top- student hangt er van af!
:-))
Prettig weekend Janny!
En prettig weekend Karine!
En mocht onze lieve vriend Wout ook nog meelezen:
Prettig weekend Wout!
Ik wens jullie allen veel foto- plezier, zodat ik daar ook van kan meegenieten natuurlijk...
:-))

Hartelijk dank lieve mensen!
Door mensen als jullie is de wereld ondanks alles toch een mooie plaats!

Warme liefdevolle XXX voor jullie allemaal!

Leovi said...

Beautiful portrait, excellent B & W.

Nadja said...

Thank you very much, Leovi!
Still testing out the external flash.
Even a direct flash, like here, can be very nice.
I use the effects of it with my editing here,
by making the contrasts' even stronger.
I love your new B&W blog Leovi!
Love your colours, but the B&W are certainly equally strong!
Beautiful!
XXX

Schanlaub said...

That is a great photo of you, Nadja.
Do you have a reflector? They work great for directing light and flash if you have someone to hold it.

Nadja said...

I have something that I can use as a refelctor.
A chaep thing to protect car windows from freezing.
Works great!
But, I don't like to work with it.
I love shadows!
And, I don't usually have an assistant either.
Thank you very much, John!
XXX