Sofie

9 comments:

Nadja said...

And again I have the honour of showing you another wonderful lady.
Her name is Sofie.
And again the shoot was really very much fun!
I didn't knew her before the shoot,
but I think we will work together again in the future.
She was really easy to work with, she had great ideas for posing.
Thank you very much, Sofie!

Karina said...

Welcome to Nadja's agency :-)))
Erg leuk zo'n zittende pose.
Mooie lichtval.
Je heb al een geweldige collectie aan mooie modellen en fraaie foto's.
Don't shop until you drop and never stop until you drop ;-)

LG en een fijn weekend,
Karina

Nadja said...

Ja, het poseren met de stoel was een idee van Sofie zelf.
Ze was zo goed bezig met poseren dat ik haar gewoon haar gang liet gaan.
Ik heb ook mooie foto's van haar die niet speciaal voor het project gemaakt zijn.
Daar ga ik er ook enkele van tonen denk ik.
Ben op het moment een beetje aan het zoeken wat ik met de bewerkingen moet doen.
Wil wat afwisseling in het uiteindelijke werk brengen.
Ik denk dat ik zwaar bewerkte zal afwisselen met meer 'natuurlijke' foto's.
En misschien ook wat subtiele kleur er in brengen.
Dat was mijn eerste idee voor het project: verschillende bewerkingen voor elk model.
Maar omdat een leraar vond dat ik dezelfde bewerkingen moest gebruiken, begon ik te denken dat het inderdaad beter was.
Dat het anders misschien 'te druk' zou worden.
Maar mijn eerste idee was waarschijnlijk het beste.
De les die ik leerde:
Laat je door niemand van je ideeën afbrengen!
Er gaat nog veel 'shoppen' nodig zijn!
Ik ga gewoon door, desnoods tot ik 'drop', ja.
:-))
Hartelijk dank, Karina!
XXX

Colourit said...

Heel mooie pose. Je krijgt elk model waar ze goed in is en dat is zeker jouw verdienste.

Colourit said...

Ik zie dat mijn zinsbouw niet echt klopt in bovenstaande reactie. Ik herhaal dus wat ik wilde zeggen.
Je krijgt elk model in de houding waar ze zich goed in voelt en dat is zeker jouw verdienste.

Nadja said...

Het enige wat ik doe is de vrouwen zoveel mogelijk vrij laten met de poses.
Eventueel wat aanwijzingen geven natuurlijk.
Over de handen, gezicht, kleine details.
Maar zelfs dat was bij Sofie amper nodig.
De dames die voor me komen poseren zitten blijkbaar allemaal goed in hun vel.
En ik ben echt stomverbaasd hoe goed het poseren hen afgaat!
Daar had ik zelf heel wat meer moeite mee...
Hartelijk dank, Colourit!
XXX

Nadja said...

Oké Colourit, bedankt, maar ik had het begrepen hoor.
We lachen telkens heel wat af op de shoots.
Dat is waarschijnlijk het beste recept, en met deze geweldige dames niet moeilijk:
Have fun!
:-))

Lisa Nickerson said...

I enjoy reading your comments at Cafe Selavy. :) These photos have such a moon-light like feeling to me.

I will be back.

Lisa

Nadja said...

:-))
I try to hold my worst thoughts back, with the comments.
That's not always a big succes.
I love to annoy Selavy a bit!
I like your comments, too.
Especially the one about the housewives...
They are really lucky if they get money for all the bad sex...

I had 'Dancing in the moonlight' of Thin Lizzy on my blog with these photos, a while ago.
I am still in love with Phil Lynott. ...
Thank you very much, Lisa!
Always welcome!
XXX