9 comments:

Karina said...

Hoi Nadja,

Was ik al onder de indruk van je vorige belichting en lichtval, nu helemaal onderste boven er van.
Prachtig wat een samenspel en samensmelting van licht en schaduw, mooi.
Ook de pose van Sofie is weer erg mooi.
Dikke complimenten voor beide dames.

LG, Karina

Nadja said...

... Belichting...
Ik voel weer een bekentenis komen...
Dat Sofie haar eigen poses gebruikte, dat weet je al.
Dus ze begon met de stoel te poseren, laag tegen de grond.
Maar, ik had dus mijn flitser op een tafel liggen, voor de 'gewone'poses had ik namelijk voornamelijk licht nodig in de hoogte.
En ik was dat dus helemaal vergeten en ging gewoon door.
Op mijn camera- scherm zie ik natuurlijk het verschil niet tussen zeer donker, wat moet voor mijn bewerkingen, en zwart.
Uit zwart kan ik natuurlijk niks meer tevoorschijn toveren. ...
Dus op de meeste foto's van deze reeks zie je haar benen helemaal niet.
Dom. Maar ondanks dat vind ik ze zelf ook zeer mooi.
Sofie haar poses en gezichten zijn geweldig op al de foto's.
Wat zou ik zonder mijn modellen doen???
Ze deed me er op een gegeven moment zelfs aan denken dat ik terug moest scherpstellen na het verplaatsen van de camera...
:-))
Hartelijk dank, Karina!
XXX

Karina said...

Bekentenis of niet ik vind ze super geslaagd.
En wat jij moet doen zonder modellen?????............zelf poseren, kan je namelijk ook hartstikke goed :-)))
Complimenten xxx

Nadja said...

Ja, ja, ik kan natuurlijk wel poseren. ...
Maar wie gaat me er dan aan herinneren dat ik opnieuw moet scherpstellen na het verplaatsen van de camera???
Haha... Roep niet te hard.
Het zit er vast gauw weer eens aan te komen, dat zelf poseren.
In feite, je brengt me nu op een idee voor mijn andere opdrachten.
Bedankt, Karina!
XXX

Karina said...

Hahahaha heb je ook nog ideeën voor mij?
Ik ben na de rook foto's van vandaag effe uitgespit :-)

xxx

Nadja said...

Ideeën?
Dat moet je aan mijn modellen vragen!
Die hebben ideeën genoeg. :-))
Juist, die moet ik nog bekijken, je laatste rook- foto's.
Ik vond de vorige heel mooi gedaan!
Misschien een variatie met waterstralen...Of zoiets.
Ik ben er zeker van dat je wel weer wat vind!
Doe zoals ik:
Gewoon beginnen klungelen en er komt altijd wel iets leuks van.
:-))

Ramon Pruneda said...

Sofie and Nadja Bravo!

A wonderful duo, interesting and suggestive pose and picture.

I do not mind at all, hanging this picture on the wall of my living room.

Fantastic, congratulations.

Nadja said...

:-))
Thank you very much, Moncat!
Sofie is a great model!
I hope to work with her again, in other circumstances.
I you wish:
I will be happy to send you the 'original' photo.
:-))
Thank you again, Moncat!
This is very nice to hear, from a great photographer like you!
XXX

Nadja said...

I meant to say:
"If you wish:
I will be happy to send you the 'original' photo."

Sorry, Moncat!
I always get so excited from your comments, that I make spelling mistakes.
:-))